آموزش حرفه ای زیست شناسی و زبان انگلیسی با روشهای مبتنی بر حافظه و مغز انسان- اتوموبیل مغز

آموزش حرفه ای زیست شناسی و زبان انگلیسی با روشهای مبتنی بر حافظه و مغز انسان- اتوموبیل مغز

در این مقاله توضیحاتی را در مورد آموزشهای مورد نظر بیوموز با شما در میان میگذاریم

دوستان بیوموزی عزیز سلام. اعضای دست چین شده و منتخب بیوموز سالهاست در مورد روشهای یادگیری و رفتارشناسی مغز انسان مشغول تحقیق و مطالعه میباشند و هسته اصلی گروه بیوموز که از فارغ تحصیلان مقاطع ارشد و دکتری زیست شناسی با گرایش های متفاوت اند و در دانشگاه های بزرگ ایران و حتی خارج کشور مشغول به تحصیل بوده و یا هستند همواره دغدغه تدریس اصولی و مبتنی بر حافظه و یادگیری بر مبنای آناتومی مغز و رفتار مغز انسان را داشته و دارند.

مغز انسان را باید به مانند ۳ انسان مستقل در نظر بگیرید

در ادامه این مقاله و نوشته های آینده که مدام بروز خواهند شد متوجه رفتار مغز و آناتومی و برخی مواقع فیزیولوژی مغز خواهید شد و خواهید آموخت که رفتارهای خود آگاه و نا خودآگاه انسان چگونه میتواند تحت کنترل در بیاید و جنبه های مثبت هر کدام از بخش های سه گانه مغز را خواهید شناخت تا با تمرکز بیشتر روی آنها خود به خود آنها را تقویت و به نوعی به ناخود آگاه خود بدل کنید. برای درک این موضوع بهتر است مثالی تصویری برای شما بیاوریم تا موضوع برای شما بیشتر جا بیوفتد. اگر مغز شما را به یک اتوموبیل تشبیه کنیم که شما روی آن سوارید و حال حاضر شما را مثلا تهران در نظر بگیریم و هدف و قله آرزوهای شما را کوه امامزاده داوود در نظر بگیریم شما در ابتدای راه نیاز دارید با اجزای داخلی اتوموبیلتان یعنی مغزآشنا باشید. اجزای داخل کاپوت جلوی اتوموبیل همان فیزیولوژی مغز شماست که لازم نیست صفر تا صد آن را بدانید و مسلط باشید و در حالت نرمال اتوموبیل سالم احتیاج به باز کردن در کاپوت ندارد. که البته تاکید داریم تا حدود کمی برای درک برخی موارد لازم است کمی آشنایی با فیزیولوژی مغز هم داشته باشید که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود. مرحله بعدی کلاج و دنده و ترمز و گاز و آینه و … است که به مثابه آناتومی مغز است که تا با آنها آشنا نباشید خوب مطمعنا به مقصد نخواهید رسید ولی از همه مهم تر نحوه استفاده از کلاج و دنده و روشن کردن و به حرکت در آوردن اتوموبیلتان یعنی مغز خارق العاده خودتان است. این موضوع یعنی آشنایی با رفتارشناسی مغز. اینکه وقتی چراغ قرمز دیدید پایتان را اول از روی گاز بردارید بعد ترمز بگیرید که اگر برعکس این کار را انجام دهید یعنی اول ترمز بگیرید بعد پایتان را از روی گاز بردارید لنت ترمز میسوزانید که این کوچکترین ایرادی بود که میشد در نظر گرفت. پس باید قبل از هر اقدامی برای رسیدن به اهدافتان ابزار اصلی خودتان را بشناسید و آنها را مهیا کنید.

404-page-templete-style-hamyarwp-سفارشی سازی صفحه خطای ۴۰۴ در وردپرس
دریافت خطای ۴۰۴ در سایت

بنابر تحقیقات تکان دهنده گروه بیوموز ۱۰۰ درصد آموزشهایی که در مقاطع دبیرستان و کنکور به طور ویژه توسط مدارس و آموزشگاه ها انجام میشود غیر اصولی و علمی است. به همین دلایل است برخی دانش آموزان مدعی هستند ۶۰ تا ۷۰ بار درس زیست شناسی و یا زبان انگلیسی(موارد مطالعه ما-دروس دیگر هم به این عدد نزدیک است) را مطالعه نموده اند ولی هنوز درصد بالایی از تست ها برایشان دشوار است! این مشکل از مغز دانش آموزان نیست چراکه طبق تحقیقات بین المللی روی مغز انسان ۹۷ درصد انسانهای روی کره زمین دارای بهره هوشی یکسان هستند پس چرا ۲۰ درصد از این جامعه به موفقیت های بزرگ میرسند.

اگر ۹۷ درصد افراد جامعه ما بهره هوشی یکسان دارند و ۱۰۰ درصد آموزشهای دبیرستانها و کلاسهای کنکور اشتباه است پس چرا ۲۰ درصد از همین افراد با بهره هوشی یکسان به موفقیت های بزرگ دست پیدا میکنند؟

چطور میتوانیم ما هم جزو آن ۲۰ درصد باشیم؟

دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه افراد جزو آن ۲۰ درصد باشند. ببینید معیار سنجش موفقیت یک دانش آموز دبیرستانی رتبه کنکور سراسری است که اینکه اصولا این آزمون خود دارای ایرادات فاحشیست شکی نیست ولی ما نمیتوانیم با گفتن این جمله که کنکور امری است اشتباه صورت مساله را پاک کنیم و اصولا وجود گروه حرفه ای بیوموز که سالهاست روی اصول مطالعه و نحوه صحیح یادگیری در حال مطالعه و تحقیقات میدانی بومی سازی شده و اصطلاحا ایرانیزه شده هستیم هم همین است. پس حالا که جاده رسیدن به امام زاده داوود(در اینجا اهداف و غایت ما) خاکی است دلیل نمیشود دست از اهدافمان و زیارت امام زاده و احیانا خوردن کباب خوش طعمش، برداریم و عطایش را به لقایش ببخشیم پس لازم است تمهیداتی را در نظر بگیریم. اگر موتور اتوموبیلمان ضعیف است باید آن را تقویت کنیم. باید لاستیک زاپاس داشته باشیم و … پس

با بیوموز همراه باشید تا برای شما تعدادی از عوامل که برخی افراد که با بهره هوشی ژنتیکی یکسان با ما به دنیا آمده اند ولی در همین وضعیت نتایج خارق العاده را کسب نموده اند را برای شما شرح دهیم.

تمرکز – تلاش – تعهد – تکرار

۴T رمز موفقیت شماست. اگر اولین مرتبه پشت فرمان اتوموبیل بنشینید و یک نفر نحوه فعالیت و روشن کردن اتوموبیل را برای به حرکت در آمدن آن برای شما شرح دهد مطمعنا هنگ میکنید و با خود میگویید اگر توجه خود را به پای سمت راست و چپم یعنی گاز و کلاج معطوف کنم چطور حواسم به جلو یا پشت سر یا فرمان یا چراغ و علائم راهنمایی و … باشد. لحظات اول تمام تمرکز خودتان را روی پدالها میگزارید وقتی روی آنها مسلط شدید دیگر نیاز به تمرکز صد درصد روی آنها ندارید و لحظه به لحظه این تمرکزتان کمتر و کمتر میشود و بعد از مدتی با تمرکز و تعهدی که برای گرفتن گواهی نامه دارید و تمرینات و تکرار به درجه ای میرسید که دیگر به هیچ کدام از فرآیندهای به حرکت درآوردن و راندن اتوموبیل ندارید بلکه حتی از مناظر اطرافتان هم لذت میبرید و احیانا یه چای دیشلمه هم در کنار همه این کارها در ماشین خواهید نوشید! (البته اصلا در حال حرکت توصیه نمیکنم)

واجب ترین چیز برای هر دانش آموز ایرانی بلکه جهانی اول آشنایی با مغز، حافظه یادگیری و رفتارشناسی مغز است. اینجاست که خود میتواند به راحتی بدون هیچ مشکلی به اهدافش برسد.

شما در برخورد با مغزتان با ۳ نفر مواجه هستید!

مغز انسانها دارای سه بخش است که تقسیم بندی بیولوژیک یا زیست شناختی آن مغز درونی، میانی و خارجی است.

در روانشناسی از این سه بخش به مغز قدیم، مغز میانی و مغز جدید یاد میشود ولی فارغ از نام گزاری ها اصل قضیه یکی است و تفاوتی ندارد.





برای آشنایی با رفتار مغز و گرفتن فرمان اتوموبیل مغز در دستتان حتما کتاب اتوموبیل مغز علی اسکندری را مطالعه نمایید

اگر میخواهید مغز جدید خود را بیشتر بشناسید باید حواس پنجگانه خود را کامل درک کرده و احساسات خود را بشناسید.

نیاز دارید بشناسید در کدام دسته از گروه های حسی هستید. دیداری ها با دیدن ارتباط بیشتری برقرار میکنند و حدود ۷۰ درصد موضوعات دیداری روی ذهنشان بیشترین تاثیر را دارد البته مغز انسانها به هیچ عنوان اتوموبیلهای سیاه یا سفید نیستند و همه خاکستری های روشن یا تیره اند! به این معنی که انسان ۱۰۰ درصد دیداری یا ۱۰۰ درصد شنیداری وجود ندارد و همه بیشتر متمایل به یک طیف از تقسیم بندی حواسی اند. که در کتاب اتوموبیل مغز ذکر و راه های شناخت خود هم در کتاب مذکور وجود دارد.





مغز قدیم انسان نیازهای ابتدایی مربوط به بقا را مدیریت میکند!

لازم دارید با شناخت تک تک لایه ها یعنی مغز قدیم ، جدید و میانی با آنها ارتباط سازنده برقرار کنید و از انرژی آنها در راستای رسیدن به اهدافتان استفاده نمایید.

باید با انجام روشهایی به مغز قدیمتان که مدام ثبات و عدم تغییر را خواستار است بیاموزید که اهداف شما خطری را برای جسمتان ایجاد نخواهد کرد و نه تنها انرژی شما حفظ خواهد شد بلکه به منابع سرشار انرژی و شادکامی دست پیدا میکنید.

مغز میانی یا مغز منطقی هم به نوعی حد واسط بین دو نوع دیگر و همیشه برای تصمیمات شما دنبال دلایل منطقی خواهد بود بنابراین این مغز میتواند تحت تاثیر دو نوع دیگر قرار بگیرد و در بسیاری از مواقع که زور مغز جدید و قدیم با هم برابر است عامل تعیین کننده در انتخابها و رفتارهای ما خواهد بود.

برای اهدافتان روی تک تک مغزها استراتژی داشته باشید تا قانع شوند

اگر از قبل برای رسیدن به اهدافتان سناریو تعریف کنید و زمانی که هر کدام از مغزها برای شما دلایلی برای زدن رایتان آورد جلوی آنها را بگیرید

استراتژی شما برای مقابله با رفتارهای منفی هر کدام از مغزها میتواند همراه کردن دو مغز دیگر باشد. مثلا وقتی برای انجام کاری مغز قدیم با شما مخالفت نمود میتوانید دلایل قدرتمندی از دید دو مغز دیگر بیاورید و به نوعی آن دو مغز را همراه خود کرده تا در این مثال مغز قدیم خود را در موضع ضعف ببیند.









این مقاله مدام به روز خواهد شد.

جمع بندی

با شناختن خیلی ساده رفتار مغز میتوانید اتوموبیل مغزتان را خودتان برانید و به اهداف بزرگ خود برسانید

منابع:

برچسب‌ها:
بیوموز

دیدگاهها

دیدگاه خود را بیان کنید :